maandag 25 februari 2013

Ann-Charlotte: Idag

Idag har jag övat mig i att ha många bollar i luften, nej förresten jag tror att det var alla bollar som jag hade som jag jonglerade med.. Tungan rätt i munnen, bebis hängande i baby björnen på magen, en hand utsträckt till höger och en till vänster, stående på ett ben med det andra benet konstigt vridet bakåt med fotsulan riktad uppåt i luften för att fånga den allra sista bollen med tårna.

Idag var dagen som jag lyckades att transportera min dotter till gymnastiken i tid , - klockan 9 - vem är det som har kommit på den dumma iden förresten att de små barnen börjar först - med resultatet att det inte blir någon sovmorgon på lördagar!! Jag bara undrar??

Idag är dagen som jag lyckades pressa in våran mega stora ( 7 år gamla årsmodell ) barnvagn i bagageluckan på den lilla blåa volkswagen och dessutom 3 barn. En fram bredvid mig i sätet , två bak tillsammans med ryggsäck och kassar fullproppade med skridskor, hjälmar, snöbyxor, mellis och annat smått och gott.

Idag är dagen som vi begav oss till skridskobanan för skridskolektion i snäv anslutning till gymnastiklektion, närmare exakt 30 intressan

ta minuters mellanrum - med ombyten etc. Nämnde jag att vi lyckades samla på oss en lätt hjärnskakning också när min dotter glatt hoppade fritt fall ifrån en stor snö hög.

Idag var inte en dag som alla andra, ganska vanlig men ändå inte en dag som upprepar sig varje dag som tur är.
Idag är en dag att vara stolt över som nybliven 3 barnsmamma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten