maandag 17 december 2012

Ann-Charlotte: Julkort till våran ängel





Det är dax att skriva julkort. Min dotter är med på noterna. 
Mamma, säger hon “jag vill rita ett julkort åt min mormor, hon som är en ängel”.
Jag säger “vad fint att du tänker på henne”.
Hon ritar en teckning och sen lägger vi den i ett kuvert. 

Kuvertet lägger vi bredvid hennes säng. Hennes lilla ansikte lyser hemlighetsfullt.
Ända sedan hon var en bebis har hon haft en speciell gåva. Intuition är något som de flesta små barn har. Vissa tappar sin förmåga i sorlet av allt det andra som pockar på uppmärksamheten i livet, vissa fördjupar sin kontakt med det obegripliga och abstrakta som vi omges av, det som finns mitt ibland oss fast de flesta inte tar sig tid att se det.   

Min dotter berättar med full övertygelse “ min mormor är en ängel, hon kommer på besök när jag sover, ibland när jag tittar ut genom mitt fönster ser jag henne, hon är ett starkt ljussken på himmlen. Mamma kan du låta min dörr stå lite på glänt, mormor kommer inatt och knackar på min dörr, jag vill att hon ska veta att hon får komma in”. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten