zaterdag 8 december 2012

Ann-Charlotte: Nyfiken på vem Du är





Det kittlar i magen eller snarare karate sparkar i magen när jag tänker på dig..
Det ska bli spännande att lära känna dig. 

När jag rör mina handflator i en mjuk cirkel medsos över min mage blir jag varse hur våra abstrakta tankar och behov flätas samman till ett starkt band. Jag förundras över hur mycket vi redan upplevt tillsammans.

Vi har uppslukats av stämmningen, färgerna, mimiken och musiken på Cornelius Vreswijk galan och De Dijks konsert. Levt oss in i musikalen Wicked och den franska filmen Intouchables säregna berättelse. Vi har varit med om både födelse och död, glädje och sorg, bröllop och skilsmässor inom familjen och genom nära vänner. Händelser som har 
lämnat blöta fotavtryck i våra hjärtan.

Du är livet som växer inom mig, du är den som snart ska föra mig och min familj på nya stigar i livet.

Du och jag har smakat på den sura sötman av solfärgade apelsiner och mandariner. Vi har njutit av hettan från den thailändska soppan Tom yam och den chilistänkta bläckfisksalladen. Du och jag har vandrat genom skogar och ängar, vadat fram genom höstlöven, vi har simmat i en rofylld sjö på Tyresö, njutit av stillheten och vattnets lena rörelse mot våran hud.

Du är inget oskrivet blad. Jag undrar nyfiket på vilket sätt du ska få oss ur jämnvikt, vad vi kommer att lära oss av dig, om oss, på vägen mot en ny harmoni. Vilka sorts färger lyser upp ditt inre? Är du rofylld eller otålig, är du en tänkare eller en handlare? Vilka val kommer du att göra när du utformar livets palett?

Jag väntar nyfiket på att lära känna Dig.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten