zaterdag 8 december 2012

Cecilia : En kvart


En kvart till en blogg , mitt liv i sista minuten,
konstant tidsoptimist, med tre minuter senare axlarna fast uppe vid ören.


I yogan i morse hittade jag mig själv igen, var lite mer vilse i pannkakan än vad jag insett.
Tre timmar senare in i lördags stressen på stan.
Axlarna fast under ören.

 
Otroligt full makeup avdelning på ICI Paris och megetrevlig personal,
dam som öppnade sitt hjärta om sin hund som gick bort igår efter 16 år med familjen.
Kramar med huskyarna mellan alla julhandlande fötter och jeansklädda ben.
Axlarna halkade till nackhöjd.

På marknaden, nöthandlaren lika glad att se oss som varje vecka,
Kycklingfötter till hundarna och skratt och delande med oss.
Axlarna halkade lite till.

 
Anton Pieck dag vid kyrkan,
gluhwein och massor med fotograferande, nya bekantskaper på ett par minuter i vimlet,
Axlarna satt där axlar hör hemma.

Haarlem, jag kommer att sakna dig.
 
 
Cecilia Götherström

Geen opmerkingen:

Een reactie posten