dinsdag 18 december 2012

Cecilia: Flyt




Du måste ha tillit” sa den lille siberiske shamanen till mig och såg mig i ögonen.
”När du fokuserar på resultatet, på vad du vill ska ske, då pushar du energin.
Be om vad du önskar, sätt en intention och låt det vara. Ha tillit.”

Det var en vecka sedan.

Och jag har haft tillit sedan dess. Visst har det rörts till kraftigt, och tvekats på många ställen, men så fort jag stannar till och ”har tillit” blir det ordgrannt lättare, som om luften runt mig blir tunnare och mjukare, och sen lägger sig vågorna och tsunamierna igen.

Tillit.

Dagen efter satt jag och pratade via Skype med en otroligt inspirerande och likatänkande tjej uppe i Jämtland, och vi ska jobba ihop.

Tillit.

10 minuter efter det Skypesamtalet fick jag ett mail från yoga studion där jag jobbade, vilket resulterade i att jag från och med nästa vecka är arbetslös.

Tsunami!

Tillit.

Deltidsjobbet jag sökt för att äntligen kunna gå på bio och köpa lite dyrare tandkräm emellanåt, det gick till någon annan.

Panik!

Tillit.

Sedan dess har jag träffat andra kollegor för samarbete inom den snaraste framtiden, har det dykt upp två nya kunder för kostrådgivningen, ringde någon som är intresserad av PT yoga i hennes egen Pilates studio, blev jag erbjuden en ny lektion i en annan studio, hittade jag en lokal för kurserna och workshopena jag vill ge under våren.

Tillit.

Varje minut i mitt liv har jag något att vara tacksam för.

Tillit.


Cecilia Götherström

Geen opmerkingen:

Een reactie posten