zaterdag 1 december 2012

Ann-Charlotte: På nytt


Om man fick välja på nytt, att leva sitt liv på nytt hur många skulle välja samma väg ?
Om jag fick välja på nytt skulle jag nog göra samma val, för den erfarenheten som livet har gett mig, de fina och det svåra, det tunga, allt blandat till en salig blandning ungefär som en gott och blandat påse med sina vingummin, gult, rött, grönt och svart - just denna 
speciella blandning har gjort mig till den jag är idag.

Är det inte förunderligt hur något på nytt kan födas ur något som egentligen inte var
gammalt men som har en viss visshet, som ett spunnet nät av silkestrådar kan spinnas
om och om igen, väldigt lika men ändå så olika som en liten liten molekyl - en beståndsdel
någonstans i universum kan vara orsaken till att allt börjar på nytt men ändå är så annorlunda.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten