maandag 10 december 2012

Camilla: Ljuslila himmel, knallröda träd


Var är rösten
som vänder tidvattnets ström
den som förändrar drömmarnas tonart
lyfter sorgtäcket på insidan
Var är solljuset 
bara minnet av det lever för det inre ögat

Nästan ingenstans fria vidder
bara små små utrymmen 
som redan är uppfyllda, slitna, inrutade
så mycket längtan 
efter riktig förnyelse
helt nya smaker
väggar som rasar 
och blottar enorma bergstoppar
strålande sol
en ljuslila himmel
knallröda träd 

toner jag känner så väl
äntligen spelade och hörda
vibrerande i blad och vatten

och den här kroppen jag släpar runt på
att få andas fritt, flyta, flyga
Så mycket längtan

Håll mitt hjärta i din hand i natt
Hjälp mig andas
Tvätta mina ögon 
så att jag kan se
ljus.


Camilla Onell

Geen opmerkingen:

Een reactie posten