donderdag 3 december 2020

Camilla: Farfars julänglar, del 3




Jag har jobbat och knappt kunnat släppa lådan med paketen ur tankarna en sekund. Bestämde mig för att öppna ett om dagen så att jag får tid att smälta varje present, varje brev. Farfar måste ju ha stoppat en massa tid i det här, jag vill ta in allt steg för steg. Så blir det ju som en riktig julkalender, tänker jag och fnissar till. 

 

Dagen var lång och min jobbarkompis Majken frågade till slut om jag hade gått och blivit kär eller något. ”Men vad är det med dig? Du sitter ju och dagdrömmer hela tiden? Det är ju andra gången du skickar fakturorna till fel skrivare!” Jag hittade på någon ursäkt om att jag hade sovit dåligt. Vad skulle jag annars säga? Jag har fått paket av min döda farfar som plötsligt känns helt närvarande hemma i mitt lilla kök?

 

Äntligen får jag sätta mig igen, öppna trälocket och plocka upp nästa paket. Matt, svart papper med snirklig guldrand. En ängel. Ett brev. 


Nya äventyr väntar dig, My. Men det finns någonting du måste göra först.

 

Du måste ge magin tillstånd. 

Du måste skriva en förklaring till all magi som ligger och väntar för att få strömma in i ditt liv. En förklaring där du tydligt anger i skrift att du väljer att gå in i en ny fas där allt är möjligt och kärleken kommer först. Precis hur du vill skriva eller säga det måste du välja själv. När du är färdig läser du upp din förklaring tre gånger och lägger tillbaka den i den här lådan. Jag kan inte vara tydlig nog hur viktigt det här steget är. 


Lycka till.



Tillstånd? Och kärleken kommer först, vad menar han med det?

 

Jag bestämmer mig för att skriva på en gång, inte tänka efter för mycket.



Härmed förkunnar jag, My Blomberg, att magi får tillåtelse att flöda in fritt i mitt liv. Jag väljer att söka upp det som gör mig glad i hjärtat. Jag väljer att tro att allt är möjligt. Att tro på den bästa versionen av mig själv, av andra och av situationer jag befinner mig i.

Jag säger JA till magi.

Jag säger JA till kärlek.

Jag säger JA till nya möjligheter.

Med vänliga hälsningar och en stor kram till farfar,

My Blomberg





Geen opmerkingen:

Een reactie posten