dinsdag 20 december 2016

Ann-Charlotte: Drömmar av guld - 20

Godhet



Flammorna gjorde henne sömnig. Småhararna låg dåsiga vid 
hennes fötter. Rayana vred sig långsamt om, lutade huvudet i händerna. 
Blåklockshatten gled på sniskan och brevet som hon gömt under hatten blottades. 


Långvik                                                       20 December 1867


Vagga mitt barn, 
Vagga min pojke, 
Vagga till rytmen av mitt hjärtslag, 

Sjung min pojke, 
Sjung för mänsklighet,
Sjung för vår natur, 

Reflektera våra toner, 
Låt din stämma klinga, 
Reflektera människans godhet, 

Bädda in dig i värme, 
På en bädd av strå, 
Bädda in dig i ömhet, 

Väv med guldtråd, 
Jordens rikedom, 
Knyt samman dina band med varsamhet,

Ge mig din rädsla, 
Ge mig din sorg, 
Ge dina drömmar frihet, 

Sök med din inre lykta, 
Lyssna och hör, 
Låt inte det som Är gå förlorat. 

Vagga mitt barn, 
Vagga min pojke, 
Vagga till rytmen av mitt hjärtslag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten